SDI Innovationskonsulenter

 

  

 Andreas Munk Jensen

Innovationschef

Se profil

 

SDI Innovationskonsulenter

SDI Innovationskonsulenter er ledet af Andreas Munk Jensen, som har nogle skarpe unge medarbejdere med forskellige kompetencer indenfor markedsanalyse.

Alle vores porteføljevirksomheder kan trække på vores team af innovationskonsulenter til en pris af 300 kr. per time. Vi garanterer fuld tilfredshed med både prisen og kvaliteten. Vi starter forløbet ud med en gennemgang af jeres behov og scoping af opgaven. Nogle gange handler det om en quick-and-dirty-analyse – andre gange en større redegørelse i forbindelse med en kapitalrejsning eller lignende. Vi kan klare det hele og skal nok sørge for, at vi gennem løbende dialog får forventningsafstemt, så I får det, I ønsker – hverken mere eller mindre. 

 

Vores innovationskonsulenter kan udføre nedenstående opgaver:

Innovationskonsulenterne tilbyder

firkant5

Generel vurdering

  • SWOT-analyse af iværksættervirksomheden og vurdering af interne og eksterne forhold
  • Der vurderes blandt andet: Innovationsniveau, konkurrencemæssig styrke, markedspotentiale og patenteringsmuligheder

Kundeundersøgelse og produktvalidering

  • Primær og sekundær undersøgelse af forbruger og deres behov

Gennemlæsning af forretningsplan

  • Gennemlæsning af forretningsplan for at sikre at den opfylder kravene til investorer og kommunikerer det rette budskab

Risikoanalyse

  • PESTEL analyse af de mulige risici i eksterne forhold
  • Vurdering af risici ud fra sandsynlighed og konsekvens

IPR-screening

  • Status på patentsituationen
  • Opsummering af hvilke typer af opfindelser, der er fundet i undersøgelsen, som er relevante i forhold til den aktuelle opfindelse

Validering af forretningsmodel

  • Validering af forretningsmodel og forretningspotentiale

Marketing

  • Lokal, national & global marketingsstrategier
  • Udarbejdelse af branding koncepter
  • Strategisk presse-kommunikation

Markedsundersøgelse

  • Markedsstørrelse og vækstpotentiale.
  • Hvor stort er markedet?
  • Hvordan vil markedet ændre sig?
  • Hvad er markedstendensen?

Kapitalfremskaffelse

  • Søgning af fonde, legater og andet softfunding

Konkurrentanalyse

  • Oversigt over direkte og indirekte konkurrent, sammenligning på relevante parameter

Go-to-market strategi

  • Undersøgelse af bl.a. indgangsbarrierer og muligheder samt validering af kommercialiseringsplan

Vurdering af pitch

  • Konstruktiv vurdering af pitchets opbygning, indhold og budskab rettet til investorer

Grafisk design

  • Udarbejdelse af komplet grafisk identitet
  • Indhold til sociale medier som LinkedIn, Twitter eller Facebook
  • Design af hjemmeside eller sider på sociale medier
  • SEO (Search Engine Optimization)